AD(H)D Coaching

Om enkele grote praktische stappen te maken heb je vaak maar een paar sessies nodig.
Gemiddeld tussen de 3 en de 6. Bedenk waar je graag aan wilt werken. Dit kan van alles zijn. Een aantal typische AD(H)D dingen die je kan tegenkomen:

  • Laag zelfbeeld
  • Snel overprikkeld zijn
  • Druk hoofd
  • Uitstelgedrag
  • Schuldgevoelens
  • Moeite met plannen
  • Emotieregulatie
  • Slaapproblemen
  • Jezelf motiveren
  • Piekeren
  • Overdenken (overthinking)
  • Te laat komen
  • Moeite met ontspannen/rusteloosheid
  • Innerlijke criticus (het stemmetje dat zegt dat je nooit goed genoeg bent)


Ik help je door
de juiste vragen
te stellen



Roadtrip
Samen zoeken we uit hoe jij beter met dit probleem om kan gaan. Het uitgangspunt is dat dit uiteindelijk uit jou zelf komt. Ik begeleid het proces met vragen en inzichten zodat het makkelijker voor je wordt om zelf het antwoord te vinden. Zie het als een roadtrip. Ik help je met kaartlezen door de juiste vragen te stellen, maar je moet zelf de auto besturen en bepalen waar je heen wilt. Dit vergt inzet en een wil om ook op plaats van bestemming te komen. Een wil om te experimenteren en geduld met jezelf.

Hulpbronnen
Sommige problemen zijn niet altijd helemaal op te lossen. Vaak hoeft dat ook niet als we daar hulpbronnen en talenten tegenover zetten. Acceptatie van je AD(H)D brein en een beetje humor kan al een heleboel compenseren. Op deze manier kan je een mindset bereiken in combinatie met hulpbronnen die voor jou werken zodat je niet meer zoveel last hebt van je probleem.

Inzicht
Inzicht in hoe je AD(H)D brein werkt en wat je goed en niet goed kan geeft rust en de mogelijkheid om je leven zo in te richten dat het wel werkt voor je. Je problemen worden dan ook als vanzelf minder heftig. Sommige dingen die je jezelf erg kwalijk neemt en je nu veel negatieve energie kosten zijn ook dingen waar je vaak een beetje om kan lachen als je door krijgt hoe dit in jouw brein werkt. 

Zelfacceptatie en zelfcompassie
Ik kan je als coach actief helpen in het zelfwerk wat je te doen hebt. Je hoeft het echt niet allemaal alleen uit te vogelen. Ik help je graag met het ontwarren van alle beperkende gedachten, overtuigingen, emoties en gedrag zodat je nieuwe gewoontes kan ontwikkelen die je wel verder brengen. Zelfacceptatie en zelfcompassie spelen hierbij een grote rol.